250
ARTISTES PARISIENS DU XVIe ET DU XVIIe SIÈCLE.
Tricheur confesse luy avoir esté baillé par led. Ribier; icelle tapicerie faire de soye et sayète fine et de fine soye, le tout de Paris; et oultre les coulleurs acoustumées de jaulne et vert, mectre des soyes rouges et cramoyzis et des couleurs ds gris et blanc ès endroicts où sera besoing; et ne pourra mesler aucunes aultres estoffes; icelle pielce rehaulser de soye de Paris partout ès lieux où besoing sera et selon le pourtraict, de soye cramoisy ès lieux où il appartient, et la rendre faicte et parfaicte et dedans d'huy en six moys, moiennant el à raison de douze escus sol d'or que pour chascune aulne aulnoyée de Paris led. Ribier en promest paier aud. Tricheur au feur et ainsy que led. Tricheur besongnera à lad. pielce. Faict et passé ledict an 15 46, le 31 may(1). — Brahier, Le Charron.
511.Quittance du prix de la tapisserie mentionnée dans le précédent marché par Guillaume Tricheux (1), le 3 i mai iSâ6.
Guillaume Tricheur, maître tapissier de haute lisse, demeurant à Paris, confesse avoir eu et receu de noble homme Guil­laume Ribier, sr de Villebrosse, à ce pre­sent, la somme de cinq cens cinquante huict livres pour une pièce de tapisserie de haute lisse, contenans quatre aulnes de haut sur troys aulnes trois quarts et demy de large, le tout revenant à quinze aulnes et demy, faicte par led. Trocheux pour messire Jacques d'Angennes sieur de Rambouillet, qui est au pris de seize escus sol chacun aulne, combien que led. sieur Ribier n'en fust tenu
paier que douze escus sol. pour aulne, ainsy qu'il apparait par brevet signé Brahier et Le Charron, l'an 1546, le 3ie may ; laquelle pièce de tapisserie led. Ribier a confessé avoir eu et reçeu dud. Trocheux le 17 novembre 1546.
512.   Marché de Girard Laurent pour la fourniture de couvertures de chevaux. 18 avril 1547.
Girart Laurent, maître tapissier de haute lisse, demeurant à Paris, confesse avoir faict marché et convenant avec noble homme Claude Le Lieur, maistre d'hostel de Monseigneur le Grand Escuyer de France, de faire et rendre parfaict au dire d'ou­vriers et gens à ce congnoissans, et dans le jour Saint-Jehan prochain, neuf couver­tures de tapisserie de haulte lisse, assa­voir six grandes couvertures pour chevaux, mullets, et troys couvertures, le tout selon le pourtraict, longueur et largeur qui en sera livré; icelles couvertures faire de bonne layne et sorte, de coulleur, qu'il ap­partiendra selon led. pourtraict; et, ce, à raison de cent solz tournois pour chaque aulne aulnoyée de Paris.
Le s. Le Lieur promet et gaige aud. Lau­rent etc., Paris, 18e jour d'avril 1547.
513. Marché passé par Girard Laurent (2), Pierre Blasse et Guillaume Tricheux, pour dix-huit couvertures de mulets. — 5 sep­tembre 1549.
Honorables hommes Girard Laurens, Pierre Blace et Guillaume Trucheulx,
C Guillaume Tricheux possédait une certaine fortune, car il pouvait céder, en i543, à son fils; nommé aussi'Guil­laume, étudiant en l'Université de Paris, une maison située aux Gâtines (Arch, nat.', Y 89, fol. 344 v°). Ces détails donnent une idée avantageuse desa situation financière. C'est à la même époque que le jeune Jean Cousin, fils de l'artiste Sénonais, également étudiant en l'Université de Paris, recevait de son père une donation identique.
ls) Dès i55o, Girard Laurens est classé parmi les tapissiers les plus en vue de Paris. Lors de l'élection d'un juré tapissier de haute lisse], au mois de décembre 1552, en remplacement de Guillaume Patras, il figure parmi les candidats du métier. Girard de Louvain fut' nommé par dix voix. Girard Laurens et Perrot Casse en obtinrent chacun deux. — (Voir ci-après le n° 64o.)